kleine auto's, groot nieuws

Gewoon blijven Opelen

Ik ben dan wel niet zo irenisch (vredestichtend/bemiddelend) als Angela, maar ik rij wel Duits. Het respect kan dan wel bij Mercedes, BMW, Audi of VW zitten, maar ik Opel. Dat zit ‘m dan ook goeddeels in mijn ‘garagist’ zoals die Vlamingen zeggen; na Manta-1, een hele rij Calibra’s, gevolgd door Vectra’s en de OPC-versie daarvan als sluitstuk. Zoiets. Nu heeft mijn garagist een aantal fraaie vitrines neergezet met IXO’s, Altaya’s en Minichamps die een halve eeuw aangegroeid, mij al een halve eeuw het thuisgevoel geven. En dat is óók aangegroeid, ik bedoel maar. En wat toekomst-ideeën betreft heeft de Dame haar zinnen gezet op de Crossland X (ja echt) en ik zou zélf wel willen opteren voor de 2017 Insignia Grand Sport. Maar dan moeten ze wél eerst in voornoemde vitrine staan en wel kant-en-klaar én pakbaar op43 en in meerdere kleurstellingen. Dank U. O ja, bijna vergeten: door iScale gefabriekt worden. Dat eigenaardige conglomeraat van Norev/Minichamps en Kyosho Deutschland/Elastoform plus wie-weet heeft tenslotte een heel nette Opel Adam (de ‘Slam’) een perfecte Opel Cascada van 2013 (met twéé covers in de box) en recentelijk een 2016 4-deurs Astra ‘K’ uitgeleverd. Voor andere merken hebben ze dat ook, maar nu even niet. Met andere woorden: het mag nu wéér. Ik moet blijven Opelen tenslotte, groot zowel als klein.

John van Eck

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Autohistorie op Oldtimerblog:

Recente reacties

Nu in Oldtimerblog:

Oude berichten

Mini en Maxi

Berlijn, hoofdstad van de Bondsrepubliek Duitsland, is bij velen van ons zeker bekend. Een korte vakantie per bus, trein of vliegtuig naar deze metropool is erg geliefd. Het is een stad met een roemruchte geschiedenis die tot in de dertiende eeuw terug gaat. Het is Lees verder

0 commentaren